Zand & Klei 😁

23 juli 2018 - Sesriem, Namibië

Pas 3 dagen verder en alweer zoveel te vertellen😊

Na onze vriend aap bij het ontbijt nogmaals op bezoek te hebben gehad, vertrokken we richting Aus. Deze miniplaats (beloofde tankstation, supermarkt en bank bleken in één en dezelfde woning te zijn 😂) midden in de woestijn diende slechts als overnachtingsplek. Maar wat hadden we hier een ontzettend mooi plekje! Al badmintonnend, frisbee end, genietend van de rust en het uitzicht werden we eerst verblijd met een groep van zeker 15 motoren die al ronkend kwamen aanscheuren 😬 toen zij zich eenmaal hadden gesetteld kwamen er twee mini busjes het terrein opracen. Er kwamen zeker 24 Italiaanse bejaarden uit die zo te horen al vroeg met de wijn waren begonnen die dag 🤪 ze speelden tot diep in de avond hints en hadden op zeker erg veel lol en nog meer wijn🙈

Uiteindelijk toch lekker in slaap gevallen in onze daktentjes 😴

Tot om 3 uur ‘s nachts een enorme storm opzette, echt wel spannend. Auto en tenten gingen flink heen en weer 😳 Maar, zo bleek de volgende ochtend, wij hebben topspullen gehuurd!! Alles was nog heel 😊

Door naar Sesriem. De 5 uur durende rit er naartoe bleek al een excursie op zich! Wát een prachtige landschappen kwamen we tegen. Onwerkelijk mooi, categorie Nieuw Zeeland 😉

Eenmaal aangekomen in Sesriem werd onze dag nog mooier want niet alleen kregen we een plek met superuitzicht, ook hoorde daar een privé keukentje en badkamer op de plek bij! Eten bij zonsondergang, douchen onder de sterrenhemel en....... zwemmen!!!!!! Jawel!!!! Na een week op reis een camping waar het zwembad open is en dan is een plonsje zo midden in de woestijn toch ook wel heeeeel erg fijn 😅

En toen vanmorgen, vroeg uit bed, in een recordtempo de daktenten ingeklapt, en snel naar de toegangsgate van de sossusvlei en dune 45!!! Hoewel wij meer dan prima op tijd bij de gate aankwamen, sloten wij aan als auto nummer 40 in de rij 🙈. Tijdens het wachten tot de gate open ging, kwam Geert eerst tot de lumineuze conclusie dat hij de daktent zó snel had opgevouwen dat zijn moneybelt nog in het zijvakje van de tent zat 😳 nu maar hopen dat niemand naar zijn rijbewijs of onze paspoorten zou vragen vandaag 😂. Vervolgens was hij even vergeten dat zijn raam open stond toen hij onze voorbuurman in de rij (toen hij mét duidelijk zichtbare bilspleet iets uit de achterbak haalde) hardop adviseerde voortaan een iets langer shirt aan te trekken 🤣 Goed, de stemming in onze auto zat er lekker in 😁, de gate ging open. Na zo’n drie kwartier prachtig rijden tijdens de zonsopgang, kwamen we bij dune 45. Een 150 meter hoog supermooi rood duin in een adembenemend mooi landschap. We beklommen het duin en maakten de ene foto na de andere. Echt indrukwekkend! Daarna nog 20 km doorgereden naar sossusvlei. Het laatste stuk alleen bereikbaar met 4x4😁 wat gaaf!!!! Greet Schumacher reed ons met een big smile naar het eindpunt van de route 😄 en daar liepen we in een paar kilometer naar deadvlei. Wat mooi!!!!! Een onwerkelijke witte kleivlakte met dode bomen omringd door rode hoge duinen.

Moe maar voldaan terug naar de camping en het zwembadje!

Een topdag!!!!!!! 😎😊

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. De Shawtjes:
    23 juli 2018
    De reiskriebels komen hier ook weer opzetten 😃. Wat een onvergetelijke ervaring voor jullie om dit met zijn viertjes te doen!
  2. Miriam:
    Mooi verhaal! Mooi avontuur! Tof
  3. Nel Meskers:
    23 juli 2018
    Heel apart om zo'n zwembadje in de woestijn te zien. Maar wat fijn om dan lekker even te kunnen zwemmen. En dan daarna die luxe keuken, top hoor.
  4. Suus:
    23 juli 2018
    Jeetje wat een hoop mooie dingen hebben jullie al gezien en meegemaakt... en dat allemaal in week 1!! Het is heerlijk om een beetje mee te kunnen genieten tijdens het lezen van al jullie avonturen...op naar de volgende!! :-) xx
  5. Natalie:
    24 juli 2018
    Mooi!!!
  6. Vincent:
    25 juli 2018
    Gaaf om jullie verhalen zo te kunnen lezen. Volgens mij gaat het helemaal goed daar! Heel veel plezier en blijf vooral foto's maken en toevoegen. Geeft een goed beeld wat jullie allemaal zien. Have fun!