The lion king under the stars

18 augustus 2018 - Gweta, Botswana

De gamedrive door chobe np leverde absoluut nieuwe ervaringen op 😁 hoewel we deels dezelfde route reden als met onze eigen auto, stonden daar nu compleet andere dieren. Vooral olifanten, spelend in het water, sommigen nog zo klein dat het water te diep voor ze was 😊 Om vanuit een open auto van zo dichtbij mee te kunnen kijken is echt speciaal!! Maar de klapper van de middag kwam toch echt een uurtje voor het einde..... “ let’s go find a lion” zei de gids. Net toen we de hoop zo’n beetje hadden opgegeven, zat daar ineens, zomaar naast een struik, een mannetjesleeuw!!!! Op een meter afstand van Babet die in onze open auto zat😳 Hij schrok van onze auto, ging staan en keek Babet recht aan.... natuurlijk weten we dat de dieren mensen in een auto als onderdeel van de auto zien en dus niet als bedreiging, maar ja, zo’n leeuw kan zich misschien ook wel eens vergissen 😆, godzijdank liep hij daarna gelijk achter de auto langs en ging hij op een steen fotogeniek liggen chillen. Maar van deze vierdubbele hartverknettering moesten we wel even bijkomen 😬 en van deze wel heel bijzondere ontmoeting met de lion king natuurlijk ook 😊

Na vier dagen vol gedenkwaardige dierontmoetingen, reden we door naar Gweta! Voor een nieuw avontuur 😁; een nacht slapen onder de sterrenhemel op de zoutvlakte van de makgadikgadi pans🌠

WoW!!!! Wat was dat super!! Samen met onze gidsen en groep vertrokken we in de middag in twee open auto’s a la “Kuifje in Afrika” richting de zoutpan. Guido zat als volleerd ranger naast de gids voorin de auto 😄 Onderweg kwamen we langs reusachtige baobabbomen en gingen we op zoek naar de meerkats. Deze kleine beestjes (ze lijken wat op stokstaartjes) leven alleen hier en zijn ontzettend grappig. Eentje wilde zelfs wel een selfie met ons maken 😂

Eenmaal aangekomen op de eindeloos grote, witte, kale zoutpan genoten we van een prachtige zonsondergang voordat we ons kamp bereikten. Daar was het kampvuur al aan, stonden de stoeltjes er omheen klaar, was zelfs een heuse wc-tent neergezet, en werden de BBQ’s aangestoken! Na een heerlijke bbq werden we naar “onze hotelkamer” gebracht 😁 4 bedjes naast elkaar, onder de sterrenhemel, hoe geweldig!!!!!🤗

Na wat hilariteit over het aanvankelijk te kort lijkende bed van Ellen (ze had alleen nog niet door dat ze zich eerst om haar lokale z-as moest draaien, vervolgens haar benen moest uitstrekken om daarna weer terug te draaien zodat haar lokale  y-as omhoog stond......aldus de heldere en volstrekt logische uitleg van Geert😆) vlogen de vallende sterren om ons heen en vielen we heerlijk in slaap. De volgende ochtend werden we gewekt met koffie en muffins en kwam de zon weer op. Een onvergetelijke ervaring!

Later die dag reden we door naar Maun, onze laatste bestemming voordat we weer teruggaan naar Windhoek. Het was even heel goed zoeken maar toen vonden we dan toch onze camping, en dat is een hele fijne! Lieve mensen, een zwembad en goeie WiFi 😁 een mooie plek om even goed uit te rusten!

De nacht begon nog wat onrustig nadat Ellen haar daktent werd ingelanceerd toen de ladder bij het naar boven klimmen ineens wegschoof 😳, we toen voor meer houvast voor de ladder de auto een stukje moesten verplaatsen met uitgeklapte daktenten met Babet erin en al, en dat geheel vervolgens werd omlijst door een behoorlijk uitzinnig kerkkoor dat buiten de muur van de camping niet echt the-voice-waardig steeds harder over de holy haribo leek te zingen😂

Toch lekker uitgerust begonnen we vanmorgen aan onze laatste excursie van deze reis; de boomstamkano (mokoro) boottrip!

De dag begon goed met een boottochtje op een coole motorboot die ons scheurend over de okavangodelta naar het mokoro-bootstation bracht. Aldaar gingen we verder in twee mokoro’s. Glijdend over het water, voortgeduwd door mannen met lange houten stokken, door riet en gras stonden we al snel oog in oog met 3 flinke olifanten!! En ondanks dat we er onderhand al heel wat hebben gezien, was dit weer geheel nieuw indrukwekkend zo vanaf laag op het water😄 super!!!! We zagen er eigenlijk de hele mokorotrip uit als de voorkant van een reisgids. Zo’n mooie omgeving en zo’n mooi plaatje met die kano’s erin. Hoewel de trip na de eerste spectaculaire start verder wat saai was, (dit kwam eigenlijk vooral door de gidsen/polers die verrassend weinig te melden hadden.....🙈) maakte de  mooie okavangodelta en de speedboottocht op de terugweg het goed 😊

Straks beginnen we aan onze terugreis naar Windhoek, daar horen jullie weer van ons 😁

1. Nel Meskers:
    18 augustus 2018
    Geweldige foto's weer. Heb nog maar een paar mooie dagen, de tijd vliegt.