The fridge people

27 juli 2018 - Swakopmund, Namibië

Onze volgende camping beschikt in het geheel niet over stroom, vermoedelijk zal WiFi dan ook niet tot de mogelijkheden behoren 😜

Daarom nog net voor vertrek weer een update van ons: the fridge people..... maar daarover later meer 😉

De rit van Sesriem naar swakopmund was op sommige momenten prachtig maar het grootste deel deed het ons verrassend veel denken aan het einde van de wereld 🙈

Gelukkig doemde na 5 uur gravelroad hobbelen dan toch de bewoonde wereld weer voor ons op😁

En wat voor wereld! Via Walvisbaai kwamen we over een snelweg langs de zee en dwars door de woestijn in Swakopmund. Een heel kleurrijke, gezellige stad aan het strand. Voelt voor ons niet groot aan maar is wel een van de grootste steden van Namibië. Met veel voorzieningen dus ook en dat kwam ons nog mooi van pas😆

Eenmaal op onze camping kregen we een wat “creepy” plek toegewezen. Met weliswaar veel schaduw (loeiheet hier) maar ook enorm veel vliegen en allerlei duistere hoekjes met krakende planten. Vooral na zonsondergang zorgde deze plek voor een dikke nieuwe hoeveelheid grijze haren bij Ellen 😳 Toen we er de volgende ochtend achter kwamen dat onze koelkast de behaaglijke temperatuur van 20 graden had bereikt, was de pret compleet 😬

Alle technische capaciteiten van Geert ten spijt, we kregen de koelkast niet meer aan. Geen tijd voor verdere actie want...

We werden om 7:30 uur opgehaald voor onze dolphin cruise!!! Als decadente yuppen zaten we ruim 3 uur op een sjieke catamaran. Terwijl we (om 9:30 uur😳) ons eerste glas bubbels kregen, genoten we van alle dieren om ons heen! Zeehonden en pelikanen overal om ons heen en op het dek van de boot (Babet aaide ze!!), dolfijnen zwommen mee, een zeldzame mola mola vis zagen we van heel dichtbij en we sloten de tour af met nog meer bubbels en luxe fingerfood lunch met o.a. oesters uit de zee. Geweldig!!!!! Een heerlijke ochtend😊

Terug op de camping een wat rustgevender plekje gezocht en gevonden 😁 En gaan bellen met het autoverhuurbedrijf over de koelkast. Ze bleken een servicepunt in Swakopmund te hebben dus daktenten ingeklapt en naar mister Eddy Alby gesjeesd 😄

Na enig onderzoek werd onze koelkast failliet verklaard, de nieuwe moest per koerier vanuit Windhoek komen en zou er de volgende ochtend zijn. Dat werd een avondje blikvoer eten 🙈

Moe maar voldaan gingen wij de daktentjes in. Om daar een half uur later met een hartverknettering weer uit te komen. En een uur later weer en vier uur later weer.....😳 ons auto alarm ging steeds zonder reden zomaar af😩 luid toeterend en knipperlichtend maakten wij die nacht drie keer de hele camping wakker 🙈 om 02:00 uur besloten we de autoverhuurder maar weer te bellen. We moesten tenslotte toch slapen.... deze aardige meneer vertelde ons dat wij de accu moesten losmaken. En de volgende ochtend maar even naar de garage moesten gaan. Toen hij hoorde dat dat al op onze planning stond ivm een kapotte koelkast, sprak hij de legendarische woorden: Aha! Jullie zijn the fridge people!! We hadden inmiddels landelijke bekendheid bij de autoverhuurder😂 En dus stonden we midden in de nacht in pyjama met ledheads op, met de motorkap open onze auto onklaar te maken..... met succes!!!😁 heerlijk geslapen daarna!

Volgende ochtend een pracht van een nieuwe koelkast gekregen en ook het alarmsysteem laten checken. The fridge people vierden het met een heerlijk ijsje 😄

Nadat Babet bij de lunch nog maar net een stuk vliegend brood met Nutella kon ontwijken (Ellen dacht een vlieg weg te slaan maar lanceerde daarbij met een schitterende backhand haar halve lunch🤪) gingen we ons melden voor onze desert tour!!

Hoewel onze huis-bangerik ook van deze excursie bij voorbaat een flinke hoeveelheid grijze haren had gekregen, was dat volkomen onterecht! Freek Vonk blijkt soortgenoten te hebben!! En twee daarvan werken hier 😂 Op blote voeten, liggend op de grond, tekenend in het zand vertelden zij ons enthousiast over de namibische woestijn. Ze zochten voor ons o.a. een coole boomerang hagedis en twee kameleons, lieten ze zien en leerden ons er alles over. Dat de huis-bangerik bij de spreekbeurt over twee soorten slangen even wegkeek, was gelukkig geen probleem 😜 weer een topexcursie!!😁

Vol met adrenaline laten we Swakopmund nu achter ons!😎

1. Nel Meskers:
    27 juli 2018
    Dat was weer smullen van jullie verhalen vandaag. Wat een belevenissen. We kijken alweer uit naar de volgende up date
  2. Lies en Von:
    27 juli 2018
    Mooie reis, mooie verhalen. We genieten op afstand een beetje met jullie mee!!!