Hangmathersteldagen

10 augustus 2018 - Kasane, Botswana

Hangmathersteldagen

Na Guido’s intensieve hangmathersteldag kwam hij de volgende ochtend gelukkig in een iets normalere teint de daktent uit! Ontbijt was nog een stapje te ver maar twee uur verder rijden naar de volgende camping moest lukken.

Helaas bleek een en ander toch wat besmettelijk want nu was Geert aan de beurt 🙈 met een lading paracetamol kon hij ons die benodigde twee uur verder rijden maar eenmaal op de camping moesten we hem voor de rest van de dag als verloren beschouwen 😢 hangmathersteldag nummer 2 dus 😬

Met enige nuttige tips vanuit de hangmat lukte het Ellen gelukkig de daktenten op te zetten en die nacht bleek 1 daktent ruim genoeg te zijn voor 1 volwassene en 2 kids😁 na enig schuiven (het had wat weg van zo’n schuifpuzzeltje waar je steeds een paar stukjes moet verschuiven om die ene op zijn plek te krijgen) lagen we perfect passend voor het oppervlak 😂

Gelukkig was Geert na een nachtje goed slapen alweer een stuk opgeknapt! En ook Guido hield de stijgende lijn vast 😊

Zo zaten wij die middag in het restaurant van de camping aan een heerlijk bord spaghetti bolognese en reden we daarna aangesterkt naar het dorp voor een serieuze souvenirshopexcursie 😁

Een heleboel spulletjes en stofjes rijker kwamen we terug op de camping 😄

Vanmorgen vertrokken we richting de grens met Botswana!! Na een voorspoedig tripje stonden we al snel aan het begin van de grensovergang en dat was (uiteraard) tevens het begin van een serie houten-huisjes-waar-je-moet-stoppen-om-een-formulier-in-te-vullen 🙈

In 1 van de huisjes werden zoveel gegevens over de auto gevraagd dat we alle papieren erbij nodig hadden. Dat Geert toen voor de zekerheid ook de stapel met schaakopdrachten van Guido en Babet meenam heeft zeker bijgedragen aan een snelle grensovergang 😂

Eenmaal bij de immigratiebalie werden we te woord gestaan door een opmerkelijke dame met een bloes waarvan 1 van de knopen op springen stond 😆 ze sprak niet in zinnen maar in kreten en keek ons ook niet aan. Zo kon het gebeuren dat de arme mevrouw al zeker 20x de kreet “witzlotz” had geroepen en wij dachten dat ze het tegen iemand anders had😳 Uiteindelijk bleek ze het tegen ons te hebben en “which lodge” te zeggen 😂

Maar, Wihoe!!!! We zijn in Botswana 😁 en via een 4x4 weg van formaat (je zou toegang kunnen vragen voor deze schud en hobbelattractie.....) kwamen we op onze nieuwe camping! Mét olifantendrinkplaats en al gelijk kwamen er 3 aanlopen!!! Wat gaaf! Geen hek of afgrond of zoiets ertussen, maar gewoon heel stil zitten kijken en genieten 😊

Er blijken wel ook op deze camping weer baboons rond te lopen en met ons broodje kaas incident nog vers in het geheugen, vluchtte drie man in een noodtempo in de (afsluitbare) douche, mét onze druiven uiteraard 🤣

1. Nel Meskers:
    10 augustus 2018
    Gelukkig, iedereen weer hersteld. Op naar de nieuwe avonturen in Botswana dus.
    groetjes