Zwemmen tussen de hippo’s 😅

7 augustus 2018 - DIvundu, Namibië

Inmiddels hebben we zo’n 4000 kilometer door Namibië gereden en het landschap was al die tijd zeer afwisselend maar toch altijd droog en zanderig. Groot was dan ook onze verbazing toen we aankwamen in Rundu, aan het begin van de Caprivistrook. Het is er namelijk groen!! En er is water! Het lijkt wel of we Azië zijn binnengereden. Niet alleen qua landschap maar ook qua vochtig en warm weer.

Na een welverdiend pit-stop plonsje in het zwembad vertrokken we gelijk na aankomst met onze gids naar een paar omliggende dorpjes. Hij vertelde ons alles over hoe deze mensen leven. Hoe primitief het in onze ogen ook is, wij zagen vooral heel gelukkige mensen, die zelfvoorzienend leven. Heel bijzonder en leuk om te zien. En hoewel Guido & Babet absoluut een dappere poging tot meel stampen deden, het contrast tussen het leven van de kinderen in de dorpjes en dat van hun is heel groot, we hadden een hoop gespreksstof na afloop 😉

Na drie weken nachtelijke serene woestijnstiltes was de eerste nacht met junglegeluiden wel even wennen, wat een herrie 🙈😂

Gelukkig lagen wij hoog en droog in de daktenten 🤪

Na Rundu reden we verder door de Caprivistrook richting de grens met Botswana.

Aan de Okavangorivier hebben we onze daktentjes uitgevouwen en zijn we op een wel heeeeeel bijzondere camping aangekomen! Douchen en naar de wc gaan is hier een ware belevenis 😁 3x raden wat de boskak is 😜Gelukkig zijn we er 3 nachtjes en kunnen we alle douches  en wc’s uitproberen 😂

Maar dan zijn we er nog niet hoor, want ook het zwembad is er een van het zeer bijzondere soort 😅

Midden in de okavango-rivier is een kooi met vlonders er omheen gemaakt. Die kooi hangt dus gewoon in de rivier waar hippo’s en krokodillen zwemmen en daar kunnen wij “tussen” zwemmen!!! Te cool!!!

Over de omgevingsgeluiden zijn we nog niet helemaal uit, want naast de gebruikelijke jungle geluiden brult er soms ineens een nijlpaard op volle kracht of trompettert een olifant vanuit het niets, dat is wel even schrikken 🤪

‘S avonds maakten we een sunsetcruise over diezelfde rivier. We zagen de nijlpaarden heel goed en werden ook nog getrakteerd op twee grote olifantenfamilies!! En dan nog de prachtige zonsondergang natuurlijk 😊

Maar ook zonder cruise drijven er zo af en toe nijlpaarden langs onze plek, echt bijzonder.

De gamedrive die voor vandaag op het programma stond is helaas niet doorgegaan..... vlak voor het ontbijt kwam Guido namelijk in recordtempo zijn daktent uitgeklommen, nog net op tijd om zijn maaginhoud in de bosjes te deponeren 🙈 En nu ligt hij, te slapen in de hangmat, af en toe eruit rennend naar diezelfde bosjes 😢

Hopelijk voelt hij zich heel snel weer goed!!! En tot die tijd doen wij het nog maar even rustig aan 😉

1. Nel Meskers:
    8 augustus 2018
    Wat een ervaring: zwemmen tussen de hippo s. Dat heeft Freek V zelfs nog nooit gedaan. Zal tegenvallen straks weer in De Does.
  2. Natalie:
    10 augustus 2018
    Wat een ervaringen weer! Hopelijk knapt Guido snel op en kunnen jullie de rest van het programma wel gewoon doen!