6200 km en heeeeeeel veel foto’s 😁

22 augustus 2018 - Windhoek, Namibië

Dwars door de Kalahari woestijn reden we van Maun via Ghanzi terug naar Windhoek. Onze reis werd nóg mooier toen we in Ghanzi hoorden dat ons neefje James is geboren 😊 Extra reden voor onze huispyromaan voor een flink vreugdevuur in de Kalahari 😁 en natuurlijk voor een 🍷

Eenmaal terug in Windhoek was het vertrouwd “thuiskomen” op de camping waar we vijf weken geleden ook begonnen.

Onze fijne auto hebben we inmiddels omgeruild voor een kleiner exemplaar zonder daktenten. Maar dat was wel even wennen.....nadat we de Volkswagen polo vivo tot aan de nok toe hadden gevuld met onszelf, onze bagage en boodschappen voor 3 dagen, kwam eerst een meneer van het autoverhuurbedrijf heel voorzichtig vragen of wij soms van plan waren op deze manier een rondreis door Namibië te gaan maken.....toen we vervolgens wegreden, kwamen we zelf ook niet meer bij, we zaten gevoelsmatig in een playmobil auto!!!!! 🤣 Met een mini versnellingspookje, kleine gordeltjes en Geert leek er wel een reus in🤪 De heeeeeele kleine handgreepjes die Guido ontdekte bleken bij nadere inspectie toch jashaakjes te zijn 😂 Onze playmobil auto bracht ons wel waar we wilden en we kwamen er ook nog uit 😜 Inmiddels hebben we onze intrek genomen in een luxe tent in een kleinschalig game camp in Windhoek. Met loslopende giraffen rond de tent en bij het zwembad 😍 Nog even twee dagen heel goed gerelaxed, langzaam wennen aan wat meer comfort 😉en op ons laten inwerken wat we allemaal hebben meegemaakt🤗

We hebben genoten, van alles. Van Namibië met de altijd vrolijke en vriendelijke mensen, de afwisselende natuur en de goede organisatie van alles. Van Botswana met de ruige natuur, met de dieren zó dichtbij, met de iets stuggere maar ook heel vriendelijke mensen die, mét succes, samen streven naar een welvarender land. Van alle bijzondere campings, van de verrassend goede wegen waar gewoon olifanten en giraffen en struisvogels door de berm lopen. Van de enorme hoeveelheid logboeken waar je te pas en te onpas je kenteken op moet invullen (N203074W😂) Van de sfeer in beide landen; de trotse, hardwerkende mensen, waar het niet uitmaakt of je blank bent of zwart of man of vrouw. Van het perfecte weer. Van de supermarkten die we overal gewoon konden vinden. Van de tankstations waar ze je tank met een big smile aftoppen en dan nog iets erbij druppel voor druppel. Waar bij slecht wegdek links rijden slechts betekent dat je tegenliggers links passeert, verder mag je rijden waar je wil. Waar de meeste campinggasten in volledige safari-uitrusting door het leven gaan. Waar je op campings ook overdag de zogenaamde ledheadzombies tegenkomt, waarschijnlijk douchen ze er ook mee 🤪. Van de zwembaden die ondanks het koude water voor veel plezier zorgden. Van de Savanna Light drankjes die we eerst maar vies vonden maar uiteindelijk toch erg lekker 😂. Van onze topauto met coole daktenten. Van de 6200 km die we de afgelopen weken hebben gereden. En vooral, van elkaar😊 Wat bijzonder om zo’n reis samen te beleven.

Onvergetelijk!!!! En het smaakt naar meer 😜

Eerst thuis maar eens tellen hoeveel foto’s we hebben gemaakt 🤪

Superleuk dat jullie onze avonturen de afgelopen weken hebben gevolgd, bedankt voor alle leuke reacties😊

Tot heel snel allemaal!!!!

1. Lies en Von:
    22 augustus 2018
    Dankjulliewel voor de mooie verslagen van jullie prachtige reis!!
    Met veel plezier jullie gevolgd. Veilige thuisreis en sterkte met het wennen aan het “gewone” leven. Tot snel!!
  2. Natalie:
    22 augustus 2018
    Kom maar door met al die foto’s!!
    Ben benieuwd wat de volgende trip gaat worden 😜
  3. Nel Meskers:
    22 augustus 2018
    Dankjulliewel voor de mooie verhalen. Zo hebben we goed kunnen mee genieten. Zijn heel benieuwd naar alle foto's. Goede reis terug naar huis.
  4. Gé Meskers:
    22 augustus 2018
    wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt en wij genoten van je verslagen heel leuk om te lezen goede reis straks en tot zaterdag groeten verhuis team
  5. Ger van Gemert:
    5 september 2018
    Hartelijk bedankt voor de geweldige verhalen en de mooie foto's