Zwartwitzwartwitzwartwitzwartwit......

1 augustus 2018 - Etosha, Namibië

Het duurde even voordat we waren bijgekomen van onze cheetah-experience maar toen zaten we toch echt gewapend met onze verrekijkers en fototoestellen klaar voor de safari!!!! Op naar Etosha NP😁

De heenrit verliep bijna vlekkeloos ware het niet dat wij iets meer van het wegennetwerk in de omgeving zagen dan noodzakelijk was geweest 🙈 maar goed, toen was daar dan toch echt de toegangspoort van Etosha😊🦒🐘🦓🐆

Terwijl Guido en Babet zich het eerste kwartier nog afvroegen of het ook zou kunnen dat we na vier dagen safari niets hadden gezien, wisten we kort daarna al 100% zeker dat dát niet zou gaan gebeuren! Want na de eerste paar zebra’s en hertjes op enige afstand, kwamen we bij een drinkplaats en wisten we niet wat we zagen! Hordes zebra’s, hertjes, struisvogels, pumba’s en ga zo maar door! Uitzinnig zaten wij in die auto en sommigen hingen zelfs tot voorbij hun middel uit het open raam 😂

We reden die eerste dag zo’n 60 km door Etosha en kwamen nog ontelbaar veel dieren tegen waaronder ook hele mooi giraffen 😊die avond sliepen we op een camping in Etosha; Olifantsrus heette de camping. Er was een drinkplaats voor dieren op de camping met een mooie schuilhut erbij om alle dieren te kunnen bewonderen. En jawel hoor, in de middag kwam daar de eerste olifant aangeflapperd!!!!!😁

We zaten die avond nog tot ver na zonsondergang te speuren naar dieren maar helaas bleef het verder rustig bij de drinkplaats. Dat mocht de speurpret uiteraard niet drukken want in het donker lijkt elke boom op een olifant😜

Na een hilarisch ontbijt (waarbij onze buurvrouw plotseling in haar onderbroek en trui met muts op haar hoofd voorbij kwam sjeezen 😂 en er vogels naast onze tafel zaten die het geluid van een leeglopend verstopt doucheputje maakten😆) gingen we op pad voor speurdag 2 in Etosha! Vandaag zo’n 130 km door het park naar onze volgende camping.

En het was weer ge-wel-dig!!! Echt onwerkelijk hóeveel dieren er in dit park zitten. Je ziet zebra’s gemiddeld per 30 tegelijk, hertjes per 50, giraffen per 10 en dan onze uitsmijter van dag 2....... 36 OLIFANTEN bij 1 drinkplaats!!!! Waaronder 7 baby’s 😊

Wederom stuiterend (van enthousiasme en van het ruim 40 km lange superslechte wegdek waar ons eigen witte beest overheen moest...) kwamen we bij het supermarktje op 20 km van de uitgang van het park. Een lekkere bbq hadden we wel verdiend vonden we 😋 en dus kochten wij voor grof geld een overheerlijk megastuk gemarineerd vlees. Al watertandend zaten we het laatste stuk in de auto.

Totdat we bij de uitgang van Etosha werden tegengehouden door een naarling meneer. Hij wilde in onze koelkast kijken en haalde zo onze lap vlees eruit!! Die moesten we inleveren 😩😳 er bleek een grens te lopen van een verbod op vleestransport, direct bij de grens van Etosha..... en dat wij ons lieve lapje vlees 14 km verderop direct op de bbq zouden doen, maakte die meneer helemaal niets uit. Weg lapje vlees 😢

Behoorlijk teleurgesteld kwamen we bij de camping, maar daar kwam alles goed 😁 want niet alleen werden we ontvangen door een hele lieve mevrouw, we kregen een superfijne plek met privé openlucht douche (met muurtje er omheen dat ongeveer tot Ellens navel komt😆) en openlucht wc, ze wilde onze was doen, er was een zwembad, ze had WiFi én..... er was die avond wild-bbq in het restaurant!!!!! Wihoe!!! Onmiddellijk hebben the lege fridge people zich aangemeld voor deze bbq en later die avond lagen we tonnetje rond in onze daktentjes 😊

Vanmorgen onze derde safari in Etosha gemaakt. Vroeg in de ochtend vertrokken. En hoewel we eigenlijk dachten dat het na gisteren niet meer beter kon, was dat wel het geval!! Allereerst stak een hele olifantenfamilie (Zo’n 20 stuks) voor onze neus de weg over. Daarna kregen we als kers op de taart nog een pracht van een leeuw in het vizier😁😁😁😁😁😁😁 op 25 meter van onze auto!!!

Fantastisch!!! Wat een mooi en machtig dier.

En nu hebben we relaxmiddag! Iets waar we ook allevier wel aan toe waren. Want wat maken we veel mee en wat volgen de indrukken elkaar snel op. Gelukkig slapen we van zonsondergang tot zonsopgang  😊 en lukt het ook behoorlijk goed om fatsoenlijke maaltijden in elkaar te flansen, maar een middagje helemaal niks is ook onbetaalbaar 😜

1. Miriam:
    Wow wat gaaf! Wat veel dieren! Supercool
  2. Lies en Von:
    1 augustus 2018
    Zoveel prachtige beesten en vooral de olifanten!!!!!
    Wat moet dat ontzettend mooi zijn en nee........niet jaloers ;-)
  3. Nel Meskers:
    1 augustus 2018
    Wat prachtig.... Mooi verhaal weer. Jullie zien er allemaal heel goed uit. Ervaring voor het leven.
  4. Ger van Gemert:
    3 augustus 2018
    Tot nu toe steeds genoten van jullie verhalen. Ga zo door !!