Welpjes maken.....

3 augustus 2018 - Etosha, Namibië

Onze laatste dag door Etosha was een lange maar onvergetelijke! We reden de hele dag langs de Etosha-pan (door Guido en Babet liever Etos-Japan genoemd 😆) een indrukwekkend grote, witte vlakte waar we uiteindelijk zelfs een stukje op mochten rijden met de auto. Maar, we sloten Etosha af in stijl met een knaller van formaat!!! Want niet alleen zagen we weer een machtige mannetjes leeuw, deze keer lag er ook een vrouwtje naast😃 Weer vlak aan de weg, wat indrukwekkend! Wat konden we het goed zien! Wij vonden het wel raar dat ze helemaal geen aandacht hadden voor de hertjes die vlákbij stonden.....we kwamen er al snel achter waarom 😁 want voor we het wisten zaten we te kijken naar twee parende leeuwen 😂 dus binnenkort verwachten wij nieuwe welpjes in Etosha 😜🤗

Hoewel Babet nog even dacht dat ze een neushoorn in een boom zag zitten, waren de leeuwen toch echt de uitsmijters van dit toppark! Moe maar zeer voldaan reden we door de laatste gate.

En nu zijn we ingecheckt op een heerlijke camping. Waar wij onze allereerste rustdag hebben, een noviteit😁 Voor het eerst geen daktenten in- en uitvouwen, voor het eerst niet opstaan voor zonsopgang, voor het eerst geen auto inpakken. Ook niet erg hoor zo voor een keer🤗

Al hebben we de rondreis-met-daktenten-routine er inmiddels goed inzitten!! Er zijn nieuwe beroepen ontstaan in ons reisgezelschap😄

De tenthangers: zeer handige kinderen die als tafelkleed gewichtjes aan de ingeklapte tent hangen waardoor hij als een zonnetje dichtritst!

De vuurmaker: licht pyromanisch ingesteld persoon die met gras en takjes uit de omgeving ons brandhout in een sfeervol kampvuurtje omtovert.

De knakworst gastronoom: specialistische kok die een veelzijdig palet van heerlijke maaltijden weet te bereiden dankzij knakworst of iets wat er op lijkt. Zo is daar de tomatensoep met worst, worst tikka massala, chili con worst. Eventueel is een ondefinieerbare kip uit blik een prima worstvervanger.

De tentuitvouwers: dezelfde hangende kinderen kunnen ook prima ingezet worden om gebruikmakend van het hefboom principe de tent uit te klappen

De selfie architect: Deze persoon neemt uitgebreid de tijd om selfies tot in perfectie uit te voeren. Van groot belang is uiteraard de compositie, maar ook het vinden van het zelfontspanner knopje is een niet te onderschatten aspect van dit beroep. Het resultaat is al veelvuldig op dit blog te bewonderen geweest!

En gisteravond hebben wij ontdekt dat Babet een echte cheetah is 😂 tot onze grote verbazing pakte zij in het restaurant haar kipschnitzel met beide handen vast, doopte hem in de ketchup, en nam er een grote hap uit 🤪 volledig geïnspireerd op onze ervaringen bij het cheetah voeren..... we hopen dat ze de meerwaarde van bestek voor 23 augustus weer gaat inzien 😅🐆

1. Laila:
    6 augustus 2018
    Wat klinkt het allemaal geweldig zeg!!! Echt een reis im nooit meer te vergeten! Ennnuhh... die grijze haren snap ik wel hoor! Gaaf dat jullie alle spannende dingen toch maar gewoon doen! Veel plezier nog.. 💋
  2. De Shawtjes:
    7 augustus 2018
    Haha, in een paar weken rondreizen gaat je opvoeding eraan 😂. Ze klauteren straks als aapjes door de klas 😉.
  3. De Shawtjes:
    7 augustus 2018