Cheetahs aaien.......😁

29 juli 2018 - Kamanjab, Namibië

De WiFi bleek wat langer niet beschikbaar dan wij dachten🙈 maar, we hebben zéker niet stilgezeten in de tussentijd 😁

Nog helemaal heppiedepeppie met onze werkende fridge reden we vanuit swakopmund naar twijfelfonteyn. Wat helemaal geen plaatsje bleek te zijn maar een gebied met interessante plekken. (Daar kwamen wij achter na een uitvoerige zoektocht naar de supermarkt in Twijfelfonteyn 😂) We bezochten allereerst het versteende woud. Een verzameling oude boomstammen die zo’n 240 miljoen jaar geleden op deze plek aanspoelden en er inmiddels nog wel uitzien als hout maar aanvoelen als steen. Vreemd verschijnsel! En we kregen leuke uitleg in het Afrikaans van onze blije gids. Onze camping was een mooi wonder, we waren die nacht namelijk de enige gasten😃. Totaal afgelegen, zonder stroom, zaten wij op een prachtige plek in een soort drive-in kampeerplek. Overdekt onder een huisje van schaduwdoek. campingmanager Arnoldo bracht ons met regelmaat een vrolijk bezoekje of kooktip en ‘s avonds zaten wij te rummikubben bij olielamplicht onder de sterren 😄

De volgende dag gingen we rotstekeningen bekijken. Hoewel deze gids vermoedelijk iets te laat naar bed was gegaan de avond ervoor, was het toch een zeer interessant tripje! Duidelijke tekeningen, mooi verhaal erbij 😊

Daarna door naar onze Damara-experience 😄 wederom onder begeleiding van een ubervrolijke en enthousiaste gids, leerden wij alles over de damaracultuur. Superleuk en aan het einde werden we nog getrakteerd op een prachtig zang en dansoptreden. Gelukkig zonder deelname van toeristen.....😜

De volgende ochtend vertrokken wij al stuiterend van wat zenuwen en vooral heel veel nieuwsgierigheid richting de cheetahfarm 🐆

We waren er lekker op tijd, alle ruimte dus voor een heerlijk plonsje in het zwembad. Fris en fruitig stonden wij om 16 uur klaar voor onze cheetahexperience 😁

We werden opgehaald met een aanhanger en mochten daarin gaan staan. Na een stukje scheuren over het terrein kwamen we bij het hek van de boerderij van de eigenaars. Daar zagen wij tot onze verbazing een aantal cheetahs los rondlopen over het erf. Wij blij dat we aan de goede kant van het hek stonden 🙈

Tot die meneer ons ging uitleggen hoe wij ons moesten gedragen als wij straks door dat hek gingen 😳

Okee, sommigen van ons gingen stuiteren van blijdschap maar anderen werden op slag egaal grijs 😬 Maar eenmaal binnen was het GEWELDIG😁

We mochten de cheetahs AAIEN, keken hoe ze werden gevoerd en na afloop van dit alles gingen we weer terug in de aanhanger om de wilde cheetahs van heel dichtbij te gaan bekijken. Zo onwerkelijk allemaal! Tot slot werden we nog getrakteerd op 4 baby cheetahs die uit de struiken kwamen wandelen. We waren wel toe aan een koude borrel 😜

Een begin op stand van ons safari-onderdeel van deze reis 😁

1. Natalie:
    31 juli 2018
    Wat een ervaringen! Echt gaaf!
    En voor die grijze haren is thuis wel weer een oplossing 😜
  2. Nel Meskers:
    1 augustus 2018
    En blijven jullie toch voor een labradoedel of willen de kinderen nu een cheeta?