de heenreis!!

17 juli 2018 - Windhoek, Namibië

Chillen met een cappuccino in de zon in Windhoek😎

Welverdiend hoor!! Want na 24 uur onderweg te zijn geweest, zijn we allevier toch stiekem best wel moe 😉

Na een flitsende start in de intercity en ICE arriveerden we gistermiddag op vliegveld Frankfurt. Zoals veel mensen ons vooraf al zeiden, was het inderdaad een heeeeeeel groot vliegveld. Maar, wel goed bewegwijzerd en zo zaten we dus al direct in onze eerste “speurtocht” 😁 Leuk hoor, met verstopte liften, onopvallende toiletten, treintjes waar de bagagekarretjes niet in mochten, incheckbalies die open lijken te gaan maar dat is niet zo en als klap op de vuurpijl een zingende aan de lopende band grapjes makende ober die ons schnitzels kwam brengen. Daarna konden we gelukkig even bijkomen in 4 relaxstoelen......

Eenmaal in het vliegtuig bleek niet iedereen de speurtocht met goed gevolg te hebben afgelegd want de meneer in het karretje die ons vliegtuig moest aanduwen was nergens te bekennen 🙈

We vertrokken uiteindelijk ruim een uur te laat. Maar dat mocht de pret niet drukken want 10 uur later, 2 maaltijden verder en een heel klein beetje bijgeslapen kwamen we dan toch echt aan in Namibië!!!!

Tegelijk met een prachtige zonsopgang😊

De namibische vriendelijkheid hadden we in het vliegtuig al ontdekt maar de namibische denkbeelden over snelheid werden ons duidelijk bij de paspoortcontrole.... 😬

Na een uur wachten waren wij, als allerlaatste van het hele vliegveld, dan toch eindelijk aan de beurt. En Wihoe!!!! We mochten Namibië in😁

Bij de bagageband stonden alleen nog onze vier tassen en in de aankomsthal werden wij opgewacht door een breed lachende meneer met een groot bord met “Greet Meskers” erop 😂

Greet en zijn gezelschap zijn dus maar snel ingestapt en deze meneer bracht ons in een half uurtje , met op de achtergrond het geluid van twee snurkende jonge wereldreizigers op de achterbank, naar Chameleon Backpackers.

Ook daar weer een van oor tot oor lachende meneer die ons vertelde dat onze kamer nog niet klaar was maar we eerst wel even koffie mochten nemen. Wij dachten dat het nog eventjes zou duren... maar nee😆 toch even gevraagd en het kan nog wel 5 uur duren...

Dus hier zitten we nu, sommigen met vier lagen kleding aan want het is hier nog best fris, aan de rand van het zwembad, in het zonnetje, koffie, cola, fanta en tosti’s erbij. Heerlijk bij te komen van onze eerste 24 uur. Boekje lezen, blog typen en spelen op de Nintendo ds, uiteraard 😜

Guido en Babet zijn geweldige reizigers tot nu toe en wij hebben de smaak ook helemaal weer te pakken 😎De

1. Lies en Von:
    17 juli 2018
    Wel een afwisselend begin ;-)
    Fijne voortgang Greet en gezin!!
  2. Nel Meskers:
    17 juli 2018
    Jullie geduld is al aardig op de proef gesteld dus. Maar nog even dan kunnen jullie je eigen tempo bepalen in de kampeerauto. Groetjes
  3. Ger van Gemert:
    18 juli 2018
    Leuk beschreven dit wat wisselend begin wat effectiviteit en efficiëntie betreft. Maar wel verder een goede vakantie toegewenst.